6 pádných důvodů, proč svěřit prodej nemovitosti do rukou realitního makléře

25. března 2019Redakce

Prodat svou nemovitost svépomocí a nemuset platit provizi probleskne hlavou téměř každému, kdo se na takovou transakci chystá. Přesto existuje pár jasných argumentů, proč se do toho nepustit. Práce realitního kanceláře toho obnáší daleko víc, než jen vystavit inzerát a najít kupce. Špičkový realitní makléř vaši nemovitost dokáže prodat tak, že i po odečtení provize vyděláte. Navíc vám ušetří spoustu času i nervů.

1) Vyzná se v realitním trhu i vaší lokalitě

Proces prodeje nemovitosti je složitější, než jaká o něm panuje obecná představa. Naopak ztratit se v něm a stát se obětí podvodu je jednodušší, než by se mohlo zdát. Realitní specialisté mají dostatek zkušeností pro to, aby vaši nemovitost prodali co nejlépe. Vyznají se ve vývoji cen na trhu nemovitostí ve vaší lokalitě, poradí vám, zda se vyplatí investovat do rekonstrukce, dobře znají vaše sousedství a dokáží ocenit nemovitost tak, že ji rozhodně neprodáte pod cenou.

2) Nastaví kupní cenu nemovitosti na maximální reálnou výši

Správně určit maximální částku, za kterou nemovitost skutečně prodáte, je trochu věda. Nestačí jen čísla z cenových map. Špičkový makléř stav vaší nemovitosti osobně vyhodnotí na základě svých dlouholetých zkušeností a porovná ji s aktuálními inzeráty. Zároveň má možnost porovnat vaši nemovitost s již realizovanými prodeji, ke kterým má v rámci realitní kanceláře přístup. Na rozdíl od vás se totiž k informacím jako je cena a doba, za kterou se podobné nemovitosti prodávaly, počet zájemců atd. Proto je takový odhad ceny nemovitosti relevantnější.

3) Vytvoří lukrativní inzerát a dokáže ho prodat

Zkušený makléř už viděl stovky nemovitostí a ví, na co se zaměřit a jak nemovitost připravit k prodeji tak, aby byla co nejlukrativnější k prodeji. Vyhodnotí, zda je nutný home staging a vaši nemovitost připraví tak, aby působila exkluzivně. Má kontakty na zkušené fotografy, kteří nemovitost dokážou profesionálně nafotit či natočit, navíc je poplatek za jejich služby často zahrnut přímo v provizi. Zároveň vytvoří dobrý marketingový plán a ví, jaké stránky a portály jsou nejlepší pro propagaci vaší nemovitosti.

4) Ušetří váš čas i peníze

Ruku na srdce, i váš čas něco stojí. Mít vystavený inzerát znamená strávit hodiny denně vyřizováním emailů a přijímáním desítek hovorů, z nichž mnoho tvoří neseriózní zájemci nebo jen zvědavci. Takové případy za vás makléř vyfiltruje a pozve na prohlídku jen ty s vážným zájmem o koupi. Navíc prohlídku sám povede, takže se nebudete muset časově přizpůsobovat.

5) Umí vyjednávat a je profesionální

Vyjednávat o částkách v řádu milionů není denní chleba většiny prodávajících. Zato makléř má takových hovorů za sebou i stovky. Na základě zhodnocení situace na trhu ví, zda si může dovolit na stanovené ceně trvat a žádostem o slevu nevyhoví. Navíc ho nepojí k nemovitosti žádná emocionální vazba a pro takové situace je vyškolený, proto dokáže vést vyjednávání profesionálně.

6) Vyřídí za vás papírování a poradí vám při převodu peněz

Prodávat nemovitost znamená i vyřizovat spoustu papírování. Profesionál za vás připraví veškeré podklady potřebné k uzavření obchodu, navštíví příslušné úřady a smlouvu vám připraví bez chyby, umí najít případné nesrovnalosti a postará se o to, aby pro vás byla co nejvýhodnější. Také zkontroluje převod vlastnického práva nemovitosti a ohlídá proces finanční transakce.


Makléře vybírejte pečlivě

Pokud jste se rozhodli využít k prodeji nemovitosti realitního makléře, věnujte čas jeho výběru a ověřte si reference na něj. Hodnocení realitních makléřů, které zveřejňují na svých stránkách, nemusejí reflektovat kvalitu služeb, kterých se vám dostane. Srovnání makléřů podle takových hodnocení vám toho také moc neřekne. Nechte si zdarma makléře, kterého jsme prověřili za vás. Doporučujeme takové makléře, u nichž jsme ověřili prodané nemovitosti na katastru, pravdivost jeho referencí u klientů a vyzkoušeli jeho kvality při testovací spolupráci.

Jen pár kroků k pohodovému prodeji
vaší nemovitosti