8 věcí, které majitelé riskují při prodeji bez realitky

V dnešním moderním světě máme díky snadnému přístupu k internetu pocit, že známe všechno a víme o všem. Po přečtení článku o zdravé stravě máme pocit, že jsme výživovými poradci, v emailu zase vidíme několik cviků a jsou z nás osobní trenéři… Co kdybychom si zlomili ruku nebo nohu? Pravděpodobně bychom bez váhání navštívili odborného lékaře. Nejinak je tomu i ve světě s realitami. Člověk, který prodává dům, může mít štěstí, ale za pomoci odborníka, jako je kvalitní realitní makléř, svoji nemovitost prodá mnohem rychleji a loučit se s ním bude i s vyšší částkou na účtu. V následujících bodech naleznete 8 věcí, které si majitelé často vůbec neuvědomují o prodeji nemovitosti.

Znalost nejlepších realitních makléřů je neocenitelná

Základním kamenem úspěšně provedeného obchodu, je především znalost svých zákazníků, tzv. cílové skupiny. Kvalitní realitní makléř má perfektní přehled o celkovém trhu v dané oblasti a potřebách svých klientů. Samotní majitelé domu nebudou mít nikdy všechny potřebné znalosti dané lokality. Makléři vědí, jak uspokojit prodejce i nového majitele nemovitosti.

Čas je to nejcennější

Prodávat nemovitost je v podstatě hlavně o tom, najít vhodného kupce. K tomuto výsledku však vede dlouhá a náročná cesta. Lidé si neuvědomují, kolik času jim zabere plánování schůzek, schůzky samotné, prohlídky domu, v neposlední řadě vyřízení všech potřebných dokumentů. Budou také schopni odpovídat na všetečné otázky kupujícího, když mají ke svému majetku citový vztah? Kvalitní realitní makléř je schopný vždy a všude racionálně odpovědět na cokoliv, bez jediného zaváhání a ušetří vám mnoho peněz i cenného času.

Dobrá prezentace je základ

Nejen u nemovitostí platí, že první dojem je jen jeden a druhá šance už neexistuje. Nejlepší makléři jsou si toho vědomi a dají si na prezentování prodávané nemovitosti záležet. Dnes je již standardem pořízení profesionálních fotografií nebo videí pomocí dronu. Dobrý agent by měl mít cit pro uspořádání objektů na fotografiích, právě pro dobrou prezentaci.

Cílený marketing

Dobrý makléř ví kde, kdy a jak inzerovat prodávaný objekt, pro ten největší efekt. Velice důležité je vědět, jaký typ tiskových médií nebo sociálních sítí, je vhodný pro inzerci konkrétní nemovitosti. Také ví jaké přednosti nemovitosti vypíchnout a v neposlední řadě má přístup k nejrůznějším analýzám a průzkumům trhu.

Neméně důležité vyjednávání

Kvalitní makléř je především obchodník a měl by vždy vyjednat ty nejlepší podmínky. Zde je role realitního makléře klíčová. Vyjednávání je leckdy složité a spokojené musí být všechny zainteresované strany konkrétního obchodu.

Nastavení ceny

Zkušení makléři jistě velice dobře znají lokální trh a měli by mít přehled alespoň o přibližných cenách nemovitostí. Velmi užitečnou pomůckou jim jsou nástroje na odhad ceny a také další průzkumy místního trhu.

Znalost transakce

Realitní makléř je pro klienta nepostradatelnou pomocnou rukou a provází ho také během cesty od nalezení zájemce o nemovitost, až po převedení peněz i majetku. Musí si umět poradit s případnými komplikacemi a zamezit např. vzniklým problémům nebo průtahům. 

Reas.cz je portál, který analyzuje tisíce data pomáhá vám najít ty nejlepší realitní makléře, tak abyste prodali za maximální částku. 

Zvažujete prodej? 

Prodejte svou nemovitosti rychleji a za více peněz. Analyzuje tisíce prodejů a víme, kteří makléři jsou nejlepší.