Příběh Lukáše: stačila jedna maličkost a prodal svůj byt o téměř 200 tisíc dráž

10. dubna 2019Redakce

Lukáš žije v Praze a pracuje jako manažer ve velkém hotelu. Když chtěl prodat svůj byt, kvůli vlastní vytíženosti učinil logický krok a rozhodl se využít služeb realitního agenta.  Bohužel se mu stalo přesně to, co před ním již stovkám nešťastníků – neměl šťastnou ruku při výběru makléře. Po čase neúspěšných a frustrujících pokusů o prodej se obrátil nás, respektive na naši realitní specialistku, která okamžitě identifikovala, v čem dělal Lukáš chybu. Byt zvládla prodat během chvíle a o 190 tisíc dráž. Jak?

„Když jsem se dívala na starý inzerát bytu, hned jsem viděla prostor pro zlepšení,“ vysvětluje naše realitní specialistka Bohumila Halgašová, která dostala prodej Lukášova bytu na starost. V bytě 2+kk v atraktivní pražské lokalitě, který byl navíc výjimečný svou terasou orientovanou do zahrady, bydlel totiž nájemník a předchozí makléř udělal dvě zásadní chyby: při přípravě inzerátu nevěnoval pozornost home stagingu a navíc byt inzeroval pod cenou.

Ukázat byt v co nejlepším světle

„S Lukášem jsme se sešli přímo v bytě a během pár dnů jsem mu zpracovala tržní analýzu ceny bytu. Ta mi paradoxně, i když se byt nepodařilo delší dobu prodat, vyšla o 190 tisíc vyšší,“ podotýká Halgašová. Na rozdíl od svého předchůdce se rozhodla při prodeji bytu zaměřit na úpravy interiéru, které jej ukázaly v tom nejlepším světle. Správně prezentovat byt, ve kterém ještě žije nájemník, totiž není jednoduché. „Dostali jsme od bytu klíče a s nájemníkem se domluvili, že přijdeme fotit. Na místě tedy nebyl. Byt jsme poklidili tak, aby na fotografiích nebyly vidět žádné nájemníkovy osobní věci, ustlali postel, naaranžovali polštáře, přesunuli některý nábytek a po dokončení focení jsme všechno pečlivě vrátili na své místo,“ říká specialistka.

Poctivá příprava přinesla své ovoce. O byt byl hned po vystavení nového inzerátu velký zájem a brzy si jej zarezervovali budoucí kupující.

Co je to home staging?

Home staging je relativně nová, ale stále populárnější služba, která funguje jako efektivní prostředek k rychlému a profitabilnímu prodeji. Službu home stagingu často poskytují profesionálové, kteří se věnují pouze přípravě nemovitostí na prodej a mají na vaše prostory tak říkajíc oko. Zjednodušeně se jedná o přípravu nemovitosti na prodej tak, aby pro potenciální zájemce působila co nejvíce neutrálně a zároveň exkluzivně. Nejde tedy o bytové návrhářství ani o rekonstrukci.

Cílem home stagingu je nemovitost ukázat v tom nejlepším světle, ale vynechat osobní prvky.

Prezentovat ji kupcům tak, aby si dokázali představit, že v ní budou bydlet právě oni. Služba zahrnuje nejčastěji úklid veškerých osobních věcí a doplňků, naaranžování správného nábytku a v případě zářivých barev stěn či tapet také vymalování do neutrálního odstínu.


Špičkový realitní specialista vaši nemovitost zhodnotí a zařídí úpravy tak, aby působila pro potenciální kupce atraktivně. Home staging a podobné služby si navíc většinou účtuje v rámci své provize. Chcete docílit maximální prodejní ceny? Nechte si u nás nezávazně sestavit cenovou nabídku zdarma. Sami se pak rozhodnete, jestli svou nemovitost vložíte do rukou některého z našich odborníků, specializujícího se na vás typ nemovitosti.

Mohlo by vás zajímat

Za 2 minuty

do nejbližší realitky nejspíš nedojdete

Vyplnit náš formulář ale stihnete. Získáte tím zdarma představu o ceně i odhad, za jak dlouho se nemovitost prodá.

Spočítat odhad ceny