Sociální sítě v realitách: Přinesou byznys, nebo je to jen navoněný cold calling?

18. dubna 2024Pavlína Štochlová

Určitě už vám někdo v článku, videu nebo podcastu radil, abyste byli aktivní na sociálních sítích. V Česku je na Facebooku přece 4,8 milionů lidí a Instagram se svými 3,35 miliony uživateli také není k zahození. Jenže jsou tohle opravdu ty prioritní kanály, na které byste se při práci v realitách měli soustředit? Je možné s jejich pomocí nabrat nové nemovitosti a sehnat kupující? Pojďme si rozebrat, co stojí za to dělat a co jsou vyhozené peníze.

Majitelé nemovitostí na sítích jsou. Realitní služby tady ale nehledají

Na Facebooku je téměř každý dospělý Čech, logicky tu tedy najdete i vlastníky nejrůznějších nemovitostí. Potíž ale spočívá v tom, že vy přece nechcete oslovit jen tak nějakého majitele bytu či domu. Poohlížíte se po někom, kdo je rozhodnutý prodat.

V kontaktech, které nasbíráte pomocí krátkého facebookového formuláře, bude pravděpodobně vždy převažovat kvantita nad kvalitou. To znamená, že kromě utracených prostředků za výkonnostní kampaně spálíte i svůj čas následným voláním, které bude velmi podobné cold-callingu. Lidé si často ani nepamatují, že nějaký formulář na sociální síti vyplnili. A navíc se na ní určitě nepohybovali s cílem prodat nemovitost. Přišli se bavit nebo komunikovat s přáteli.

↑ Lidé používají sociální sítě v první řadě pro udržování kontaktu s přáteli a rodinou. Hledají zábavný obsah, chtějí se naučit něco nového, sdílejí fotky a videa. Zdroj: HubSpot

Úplným protikladem nejistého sběru leadů na sociálních sítích může být v tomhle případě právě Reas.cz. Vlastníci nemovitostí na tuto platformu narážejí především ve chvíli, kdy řeší nějakou realitní potřebu – zajímá je odhad ceny nebo případný prodej. A spíše než ze sociálních sítí na Reas.cz přicházejí z vyhledávání, tedy po zadání dotazu například v Google nebo Seznam vyhledávači.

Nevýhodou sběru leadů na sociálních sítích může být i prakticky nulový vztah mezi uživatelem a vaší (osobní) značkou. Zobrazujete reklamu lidem, kteří o vás dosud neslyšeli, pravděpodobně vám tedy nebudou dostatečně důvěřovat. “Velkou hodnotou Reasu je báze 300 000 lidí, kteří platformu každý měsíc využívají pro sledování vývoje ceny své nemovitosti. Když se rozhodnou, že nastala ta správná doba pro prodej, neobávají se na nás obrátit. My s nimi poté ještě vedeme podrobný telefonický rozhovor, abychom se o jejich záměru ujistili, a teprve pak předáme kontakt makléři,” komentuje vztah mezi uživateli a značkou Tereza Chybová, marketingová manažerka Reas.cz.

Nemáte prostor? Hoďte sociální sítě za hlavu. Přednější jsou jiné věci

Zastáváme možná trochu kontroverzní názor: pokud nemáte dost času hrát si, sociální sítě jako makléři vůbec nepotřebujete. Na prvním místě je totiž vaše dohledatelnost a věrohodnost směrem k lidem, kteří řeší nějakou realitní potřebu. Je to podobné jako s doktory: představte si situaci, kdy hledáte zubaře, který by vám vytrhl osmičku. Pravděpodobně nezačnete na sociálních sítích, ale ve vyhledávání. Budete chtít někoho ze svého okolí, uvítáte přehledný web s důležitými informacemi a recenze na nezávislých portálech.

Ověřte si, že jste vidět ve vyhledávání. Obvolejte a obepište své spokojené klienty a požádejte je, aby vám napsali krátkou recenzi třeba na Google, Seznam nebo Reas.cz. Buďte tam, kde lidé realitního makléře skutečně hledají a nezabývejte se experimenty se sociálními sítěmi. Místo toho můžete volný čas věnovat rozvoji svých obchodnických dovedností.

Když máte čas navíc: Jak se neztratit na velkém sociálním hřišti?

Pokud si projdete sociální sítě ostatních makléřů, uvidíte nejčastěji obsah namíchaný z jejich profesního a osobního života. I tady bychom rádi ještě jednou připomněli, že lidé hledají službu a pomoc od někoho důvěryhodného, desítky momentek z dovolené tedy budou spíš na škodu (stejně tak vás nezajímá, kam jel lyžovat váš zubař).

I když neexistuje žádný stoprocentně fungující návod na to, co bude lidi na sítích zajímat, neuděláte krok vedle s těmito formáty:

  • Prezentace prodávaných nemovitostí (fotky, videa, virtuální prohlídky, odkazy na inzertní portály)
  • Malé případové studie k prodaným nemovitostem (jak dlouho jste nemovitost prodávali, jakou taktiku jste zvolili, zda jste museli hýbat s cenou, jak byl majitel/kupující spokojený)
  • Hodnocení od klientů (můžete je sbírat na své FB stránce, ale i vytahovat do příspěvkového feedu v textových postech či jednoduché grafice)
  • Posty, které ukážou váš přesah (školení v oblasti financování, pojištění a podobně)

V realitách bývá velmi běžné podporovat prodávané nemovitosti placenou reklamou. Nemusí to být špatná cesta a můžete zde snadno cílit na konkrétní lokalitu, nicméně na prvním místě jsou opět realitní portály. Lidé, kteří mají skutečný zájem o koupi nemovitosti, tyto weby znají, navštěvují je a nastavují si hlídací psy. Nákup bytu je přece jen něco jiného, než koupě tenisek, které uvidíte v reklamě na sítích a během pár vteřin se pro jejich nákup rozhodnete.

TIP: Na Reas.cz můžete s bezplatným makléřským tarifem FREE neomezeně inzerovat a vyzkoušet oslovování uživatelů s nastaveným hlídacím psem.


Zdroj dat (počet uživatelů sítí Facebook a Instagram): Mediaguru, Největšími sociálními sítěmi v Česku zůstávají YouTube a Facebook, 2023

Mohlo by vás zajímat

Za 2 minuty

do nejbližší realitky nejspíš nedojdete

Vyplnit náš formulář ale stihnete. Získáte tím zdarma představu o ceně i odhad, za jak dlouho se nemovitost prodá.

Spočítat odhad ceny