Jak vybrat tu nejlepší realitní kancelář
Na realitním trhu se pohybuje na 15 tisíc makléřů, z nichž většina bohužel za moc nestojí. Buď nemají dost zkušeností nebo na své klienty nemají dostatek času. A i když se realitní agent honosí stovkami prodaných nemovitostí a desítkami let zkušeností, neznamená to, že vám zvedne telefon, když to budete potřebovat. Sepsali jsme pro vás pár ukazatelů, podle kterých dokážete rozlišit špičkového odborníka od průměrného prodejce.
1. Nespí na vavřínech
Na prvním místě je samozřejmě dostatek zkušeností. To sice nemusí znamenat dvacetiletou praxi, ale pokud se váš makléř v realitách pohybuje méně než 4 roky, měl by být schopen představit vám zkušenějšího kolegu, který mu poskytuje rady a vedení. Zároveň na sobě stejně jako ostatní profesionálové neustále pracuje, vzdělává se, navštěvuje kurzy a semináře a zlepšuje své dovednosti.
2. Specializuje se
Dobrý makléř se pozná mimo jiné podle toho, že se nesnaží zběsile prodávat všechny typy nemovitostí po celé republice. Naopak. Specializuje na určitý typ nemovitosti a konkrétní lokalitu. Makléř, který prodává skvěle a jak na běžícím páse 2+kk ve městě, nemusí umět prodat rodinný domek na vesnici.
Proto se vždy makléře ptejte, jestli má zkušenosti s nemovitostmi, jako je ta vaše, jaký má přehled o poptávce, nabídce a cenách ve vaší lokalitě.
3. Vyzná se v marketingu
Propagace nemovitosti znamená víc, než jen vyvěsit inzerát. Potřebujete fotografie – dobré. Někteří agenti se snaží na fotografech ušetřit a nemovitost nafotí sami, jiní investují do špičkových profesionálů. Projděte si proto inzeráty vašeho makléře. Jsou fotky tmavé nebo ve špatné kvalitě? Jsou popisky fotografií napsané bez chyb? Kolik fotografií inzeráty obsahují? Inzerát s více fotkami získá větší pozornost. Chtějte také vědět, na jakých serverech bude inzerát vystaven a jak makléř zařídí, aby nezapadl ve stovkách dalších. Nabízí makléř něco speciálního? Virtuální nebo video prohlídky? To je dobré znamení!
4. Umí se prodat
Makléř je především obchodník a jako takový musí ze všeho nejdřív umět prodat sám sebe. Navštivte jeho webové stránky a ujistěte se, že vypadají profesionálně a jsou přehledné. Při osobní schůzce ho vyzvěte k tomu, aby se krátce představil. Je jeho projev přesvědčivý?
Pokud umí dobře prezentovat sebe, pravděpodobně bude umět dobře prodat i vaši nemovitost.
5. Je trpělivý a dostupný
Požádejte svého makléře, aby vám vysvětil celý proces prodeje nemovitosti a sledujte, jak vám odpoví. Odpovědi by měl věnovat dostatek času a vše vám vysvětlit trpělivě a tak, abyste mu rozuměli. Zároveň by vám měl být k dispozici na telefonu či emailu, kdykoliv se budete chtít na něco zeptat.
6. Je upřímný
Jestli od makléře něco nechcete, pak je to to, aby vám věšel bulíky na nos. Nezkouší se vám podbízet tím, že prodá vaši nemovitost o stovky tisíc dráž než ostatní. Naopak vám na rovinu řekne, jaká je maximální tržní hodnota vaší nemovitosti a vysvětlí vám proč. Také vás upozorní na její případné nedostatky a poradí, zda má smysl investovat do jejich oprav. V neposlední řadě jedná transparentně, řekne vám rovnou výši své provize a vysvětlí služby, které za ni dostanete. Zkrátka s ním vždy jasně víte, na čem jste.
Máte pocit, že sehnat dobrého makléře je nadlidský úkon? A víte o tom, že prodej s makléřem není jediný způsob, jak svoji nemovitost prodat? Vyzkoušejte Okamžitou platbu od Reasu. Ta je skvělým řešením všech nešvarů tradičního prodeje a vyzkoušet ji je opravdu jednoduché a hlavně zdarma! Nechte si od nás sestavit nezávaznou cenovou nabídku na míru. Pak se můžete sami rozhodnout, zda je pro vás lepší tradiční cesta či nový a bezstarostný způsob prodeje, s obojím vám rádi pomůžeme.