Jak poznat dobrého realitního makléře? 6 vlastností, které mají ti nejlepší společné

16. května 2019Redakce

Najít opravdu kvalitního makléře je dnes docela oříšek. Na realitním trhu se jich pohybuje na 15 tisíc, z nichž většina bohužel za moc nestojí. Buď nemají dost zkušeností nebo na své klienty nemají dostatek času. Bohužel víme, že pro rozeznání dobrých makléřů statistiky nestačí. I když se realitní agent honosí stovkami prodaných nemovitostí a desítky let zkušeností, neznamená to, že vám zvedne telefon, když to budete potřebovat. Naštěstí tu je pár ukazatelů, podle kterých dokážete rozlišit špičkového odborníka od průměrného prodejce.

Má dostatečné zkušenosti

Na prvním místě je samozřejmě dostatek zkušeností. To sice nemusí znamenat dvacetiletou praxi, ale pokud se Váš makléř v realitách pohybuje méně než 4 roky, měl by být schopen vám představit zkušenějšího kolegu, který mu poskytuje rady a vedení. Zároveň na sobě stejně jako ostatní profesionálové neustále pracuje, vzdělává se, navštěvuje kurzy a semináře a zlepšuje své dovednosti.

Specializuje se

Dobrý makléř se pozná mimo jiné podle toho, že se nesnaží zahrnout do svého pole působnosti všechny typy nemovitostí v rozličných lokalitách. Naopak se specializuje na určitý typ nemovitosti a na konkrétní lokalitu. Makléř, který prodává skvěle a jak na běžícím páse 2+kk ve městě nemusí umět prodat rodinný domek na vesnici. Proto se vždy makléře ptejte, kolik nemovitostí jako je ta vaše prodal, v jaké lokalitě, jak rychle a za jakou cenu.

Vyzná se v marketingu

Marketing nemovitosti znamená víc než jen vyvěsit inzerát. Potřebujete fotografie – dobré. Někteří agenti se snaží na fotografech ušetřit a nemovitost nafotí sami, jiní investují do špičkových profesionálů. Projděte si proto další inzeráty vašeho makléře. Jsou fotky tmavé nebo ve špatné kvalitě? Jsou popisky fotografií napsané bez chyb? Kolik fotografií inzeráty mají? Inzerát s více fotkami získá větší pozornost. Chtějte také vědět, na jakých serverech bude inzerát vystaven a jak makléř zařídí, aby nezapadl ve stovkách dalších.

Umí se prodat

O tom, že jste natrefili na odborníka, se můžete přesvědčit i tím, jak prezentuje sám sebe. Navštivte jeho webové stránky a ujistěte se, že vypadají profesionálně a jsou přehledné. Při osobní schůzce ho vyzvěte k tomu, aby se krátce představil. Je jeho projev přesvědčivý? Práce makléře je z velké části práce prodejce a prezentační dovednosti jsou zásadní. Pokud umí dobře prodat sebe, pravděpodobně bude umět dobře prodat i vaši nemovitost.

Je trpělivý a dostupný

Požádejte svého makléře, aby vám vysvětil celý proces prodeje nemovitosti a sledujte, jak vám odpoví. Odpovědi by věnovat dostatek času a vše vám vysvětlit trpělivě a tak, abyste mu rozuměli. Zároveň by vám měl být k dispozici na telefonu či emailu, kdykoliv se budete chtít na něco zeptat.

Je upřímný

Jeden ze zásadních znaků skvělého makléře je ten, že se vám nesnaží věšet bulíky na nos. Nezkouší se podbízet tím, že prodá vaši nemovitost o stovky tisíc dráž než ostatní. Naopak vám na rovinu řekne, jaká je maximální tržní hodnota vaší nemovitosti a vysvětlí vám proč. Také vás upozorní na případné nedostatky vaší nemovitosti a poradí, zda má smysl investovat do jejich oprav. V neposlední řadě jedná transparentně, řekne vám rovnou výši své provize a vysvětlí služby, které za ni dostanete. S takovým makléřem zkrátka vždy víte, na čem jste. A to je dnes, bohužel, velmi ceněná komodita.


Nechce se vám investovat čas do hledání vhodného makléře? V Reasu to uděláme za vás. Nejenže analyzujeme stovky realitních transakcí. Makléře také před tím, než s nimi zahájíme spolupráci, osobně testujeme. Teprve potom vám na základě vašich individuálních požadavků zdarma doporučíme toho nejlepšího.

Jen pár kroků k pohodovému prodeji
vaší nemovitosti