Jak prodat nemovitost mileniálům

23. listopadu 2020Redakce

Lidé kupují nemovitosti od nepaměti, ovšem způsob, jakým to dělají, se v průběhu let vyvíjel. Shrnuli jsme pro vás vše, co potřebujete vědět o nové generaci kupujících.

Po celá léta jsme viděli, jak se generace Husákových dětí stěhují ze svých velkých předměstských domů svých rodičů kvůli vzrušení z městského života do center velkých měst. A nyní jsme svědky velkého návratu - jejich potomci zanechávají malé prostory spolu s ruchem města a jsou otevřeni novému světu příměstského bydlení s většími úložnými prostory, garážemi a prostornými kuchyněmi a nějakým vlastním venkovním prostorem.

Tito mileniálové, kteří se narodili v polovině 80. a na konci 90. let, dospěli v měnícím se kulturním a sociálním prostředí. Jejich zkušenosti nejsou stejné jako měli jejich rodiče, a proto se jejich preference také liší.

Přinášíme několik rad, které vám pomohou prodat nemovitosti generaci mileniálů.


TIP
Plánujete prodávat svoji nemovitost? A nechcete hledat kupce nebo se přizpůsobovat novým trendům? Vyzkoušejte Okamžitou platbu od Reasu. S námi je kupující vždy jistý. Stačí vyplnit formulář a obratem vám pošleme cenovou nabídku na vaši nemovitost a za pár dní můžete mít prodáno.

Mileniálové jsou zaneprázdnění

Dnešní mladí lidé pracují dlouho a chtějí trávit volný čas s přáteli a rodinou.
Jsou také nestálejší než generace jejich rodičů. Pokud jde o nemovitosti, mnoho z nich hledá byty nebo domy na klíč kvůli rychlému a snadnému přesunu. Nemohou a nechtějí čekat na renovaci koupelny nebo kuchyně. Bez ohledu na to, jak velká je to příležitost, mnoho dnešních kupujících nemá zájem malovat nebo upravit si interiér na míru, jako to dělali jejich rodiče, když se přestěhovali do domovů, ve kterých plánovali žít 30 a více let.

Hledání domova je jako randění

Mileniálové vyrostli připojeni ke svým telefonům. Nákupy, auta, jídlo,... vše si objednávají konečky prstů. A také teď místo setkání v baru randí palcem. Potáhněte prstem doprava pro potenciálního partnera, nebo ho odmítněte přejetím doleva.

Když je čas si koupit nemovitost, jejich zážitky jsou díky smartphonům a realitním aplikacím téměř stejné. Jako prodejce musíte vy a případně i váš agent investovat do nafocení vašeho domova neuvěřitelné množství času a peněz. Pokud tak neučiníte, možná nikdy nedosáhnete na první „rande“ se svým potenciálním nápadníkem. Pokud kupujícího vaše fotografie nezaujmou, má na výběr desítky dalších možností.

Větší už není lepší


V 90. letech byla značkou úspěchu obrovská vila tzv. “podnikatelského baroka” plná obrovských místností, dlouhých chodeb, vnitřních bazénů a velkých podkrovních ložnic obklopená obří zahradou s tujemi a anglickým trávníkem.

Dnes mileniálové chtějí menší a jednodušší byty nebo domy na menších pozemcích. Větší prostor nebo jakýkoliv pozemek o rozloze více než půl akru se znamená více práce a údržby, na kterou nemají čas. Samozřejmě nemůžete svůj dům nebo byt zmenšit, ale pokud to s prodejem myslíte vážně a chcete tento trend zohlednit, bude třeba, aby cena tuto skutečnost reflektovala, jinak o váš domov žádný zájemce ani nezavadí.

Na lokalitě záleží víc než kdy jindy

Mileniálové jako kupující chtějí městský zážitek s vesnickou atmosférou. To znamená, že byty, které hledají, jsou ušetřeny městského hluku, ale v dojezdové vzdálenosti od centra, ideálně s vlastním kouskem zeleně v podobě terasy nebo předzahrádky, s méně sousedy a místem, kde mohou bez obav vychovávat své děti. Pokud se rozhodnou koupit dům, platí v podstatě to stejné - dobrá dostupnost hromadnou dopravou do centra města, k občanské vybavenosti a poblíž podobně naladěných rodin, patří k těm nejoblíbenějším rozhodovacím aspektům.

Pokud jste Boomerem (tedy příslušníkem starší generace), který prodává svoji nemovitost a mileniál je vaším potenciálním kupcem (tedy zákazníkem), musíte upravit své myšlení tak, aby vyhovovalo tomu jejich. Nemůžete předpokládat, že dnes platí to, co bylo důležité pro vás před 30 a více lety. Je třeba se přizpůsobit, nebo může vaše nemovitost strávit na trhu mnoho měsíců (nebo dokonce let).

Za 2 minuty

do nejbližší realitky nejspíš nedojdete

Vyplnit náš formulář ale stihnete. Získáte tím zdarma představu o ceně i odhad, za jak dlouho se nemovitost prodá.

Spočítat odhad ceny