Sedm tipů a triků jak prodat pozemek

21. ledna 2021Redakce

Existuje spousta tipů a možností, které mohou prodávající a realitní makléři využít k prodeji nemovitosti, ale jak prodat pozemek? Jak ho udělat atraktivním pro kupující? Příliš často vidíme nabídku pozemku v inzerci celé měsíce, ne-li roky, než změní majitele. To je opravdu příliš dlouhá doba, než se prodávající dočká svých peněz a realitní makléři své provize.


TIP
Přemýšlíte o prodeji pozemku? Rádi vám s tím pomůžeme! Stačí vyplnit formulář a o zbytek se už postaráme my.

Tipy a triky pro prodej pozemků

Osvědčené postupy, které můžete použít při prohlídkách nemovitostí, abyste navodili pocit útulného domova a místa, ve kterém se hosté budou cítit příjemně, u pozemků bohužel nefungují. Louce nebo zahradě také nemůžete dát lepší barvu nebo zvýšit cenu pár opravami. Co tedy udělat můžete?

Zde je několik tipů a triků, které můžete použít:

1. Promluvte si osobně se sousedy. Mnozí by rádi uvítali příležitost rozšířit své vlastní pozemky, jen se o ní musí dozvědět.

2. Rostou v okolí nové bytové domy nebo se staví komerční prostory? Kontaktuje developera. Pokud se již jednou pro danou oblast nadchli, mohou mít zájem budovat i na vašem pozemku.

3. Pokud prodáváte louku, vysaďte na pozemek květy, aby byl krásnější. Pokud prodáváte stavební pozemek, vytrhejte plevel a posekejte trávník, plocha bude vypadat větší a  upravenější.

4. Nejvíce pozemků se prodá prostřednictvím běžné inzerce. Čím specifičtější však místo je, tím větší péči mu budete muset během prodeje věnovat. Kromě realitních portálů doporučujeme využít i sociální sítě - netradiční pozemek si žádá netradiční přístupy k prodeji.

5. Vždy nabízejte možnost „ukázat“ nemovitost potenciálním kupujícím. Je to běžný krok při prodej nemovitosti, ale u pozemků se řada lidí domnívá, že to není nutné, protože není co ukazovat. To je však rozdíl mezi dobrým a špatným prodejcem. Chcete-li být úspěšní, snažte se kupujícím vyjít vstříc. Opravdu nestačí, pokud se zájemci na pozemek podívají přes plot. Ukažte jim hranice pozemku, sítě, popovídejte si o sousedech, lokalitě, samosprávě a dalších aspektech, které mohou mít významný pozitivní vliv na uzavření obchodu.

6. Neříkejte zájemcům, co mají s pozemkem dělat, pokud tam nechtějí nebo nemohou bydlet. Prodávejte půdu pro všechny typy potenciálního využití. Nikdy nevíte, co kupujícího zaujme. Ať už jde o chov dobytka, zemědělství, energetické farmy nebo jiné typy investičního využití půdy.

7. Nevíte, jestli se může na vašem pozemku stavět? Základní informace o pozemcích a parcelách zjistíte z katastru nemovitostí (návod jak se k nim dostat naleznete zde). Jednu podstatnou informaci vám však katastr nemovitostí nedá. Tou je statut pozemku neboli jeho funkční využití. Tedy to, zda je možné pozemek využít k výstavbě rodinného domu. Tyto informace vám poskytne aktuálně platný územní plán obce, v jejíž působnosti se pozemek nachází. Často jsou tyto plány k dispozici na webových stránkách. Pokud není možná výstavba ani v budoucnu, zájemci to neslibujte, může si to sám velmi dobře ověřit.

Poznejte své zájemce

Před prodejem je také dobré věnovat pozornost tomu, kdo by mohl být ideálním kupcem, a tyto lidi či společnosti sami oslovte. Pokud je váš pozemek ideální pro komerční výstavbu, dejte vědět místním podnikatelům, že je k mání a nechte je projevit zájem. Majitel, který prodává pozemek s plochým slunečním zářením, může chtít oslovit energetické společnosti, které mají na takovýchto místech zájem vybudovat solární pole.

Když prodáváte pozemky, je obtížné stanovit jejich cenu, protože prodeje pozemků jsou méně časté než prodeje nemovitostí. Pravděpodobně nenajdete pozemek s podobnou velikostí a vlastnostmi, který se prodal poblíž a nedávno.

Místo toho se vraťte zpět ke svým potenciálním kupujícím. Pokud je pravděpodobné, že váš pozemek bude použit k výstavbě luxusních domů nebo velkých obchodů, můžete jej pravděpodobně prodat za více peněz než někdo, kdo vlastní pozemek, na kterém se dá postavit pouze malý dům bez zahrady. Vždy musíte vycházet z územního plánu a specifika místa, na kterém se váš pozemek nachází.

Buďte proaktivní.

Nečekejte, že stačí vystavit inzerát a zájemci se jen pohrnou. Naopak vám může vaše úsilí hned na začátku vynést nakonec více peněz, než kdybyste jej prodávali tradičním pasivním způsobem.

Mohlo by vás zajímat

Za 2 minuty

do nejbližší realitky nejspíš nedojdete

Vyplnit náš formulář ale stihnete. Získáte tím zdarma představu o ceně i odhad, za jak dlouho se nemovitost prodá.

Získat nabídku